fredag 19. september 2014

Filterløs fredag

Da har jeg fått hodet litt over vannet, og vil med dette oppsummere de siste ukene (hvor mange husker jeg ikke). La meg bare ha sagt at det har gått rimelig hett for seg.

1. Første skoledag fortalte jeg klassen min om den gangen jeg jugde om at jeg hadde hatt leopardtights. Vi skulle lese Peer Gynt. Elevene så litt vantro på meg. Både da jeg sa vi skulle lese Peer Gynt, og da jeg fortalte om den dustete løgnen. Som jeg en time etter at jeg fremførte den, dementerte. Ikke spør.

2. Jeg har vært i Bergen og feira førtiårskrisa til en venninne. Det var fint. Da vi måtte ut av selskapslokalene, gikk vi rundt i gatene og drakk prosecco rett fra flaska, og alt var mulig.

3. Jeg har vært i Bergen og overnatta hos fine folk og blitt bergtatt av en vidunderlig ettåring og det var sol og varmt. Og bratt, som vanlig.

4. Jeg har vært i Oslo med elever og sett gamle lafta hus og runer i Gol stavkirke og brudeferd og Stalheim og Munch og Christian Krogh. Og Alexander Mørk Eidems elleville Peer Gynt. Det var så gøy at det ikke gjorde noe at jeg ikke var hjemme før klokka ett om natta. Olav Thon som dovregubben. Herregud!

5. Planlegger to dager fri. Jeg skal tørke urter og lese bøker og bake eplekaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...